Kay van de LindePersstrategie & Crisiscommunicatie
EN
Kay van de Linde

Uw kant van het verhaal

Mensen hebben tegenwoordig steeds sneller hun mening klaar. Op televisie. In de krant. Op social media. Maar wat doet u als die mening over uw bedrijf, uw product, uw dienst, uw beleid of uzelf gaat? Dan kunt u mij inschakelen.

Ik zorg dat uw kant van het verhaal naar voren komt. In voor- of tegenspoed. Op de juiste momenten. Via de juiste kanalen. Op het kruispunt van bedrijfsleven, journalistiek en politiek.

 
 
1_Home_Retouched.jpg
Persstrategie

Uw kant van het verhaal

Persstrategie

Ik zorg dat uw kant van het verhaal in de media komt.

Door drie kernvragen te beantwoorden: wat is uw verhaal, hoe moeten we dat vertellen, en waar moeten we dat vertellen? En vervolgens te zorgen dat uw verhaal ook daadwerkelijk aan bod komt in de juiste media.

Crisiscommunicatie

Een ongeluk zit in een klein hoekje

Crisiscommunicatie

24/7 beschikbaar voor ondersteuning bij een crisis.

Ik ondersteun met een proactieve aanpak voor het managen van reputatierisico's. Door het identificeren van potentiële risico's en het ontwikkelen van praktische crisis draaiboeken en protocollen. En gedurende een crisis ben ik 24/7 inzetbaar om de schade te beperken. Zodat u er uiteindelijk weer sterker uitkomt.

Personal Branding

Bouwen aan authentiek leiderschap

Personal branding

Leiders helpen met het versterken van hun personal brand.

We beginnen met het definiëren van uw persoonlijke, unieke waarde proposities. Daarna help ik door middel van strategische begeleiding en op maat gemaakte boodschappen met het versterken van uw aanwezigheid in de media en het ontwikkelen van thought leadership op uw expertise terrein. Zo bouwen we gezamelijk aan een krachtig persoonlijk merk dat aanslaat bij uw doelgroepen en nieuwe deuren opent.

Litigation PR

Strategische communicatie bij rechtszaken

Litigation PR

Ingewikkelde juridische trajecten inzichtelijk maken.

Tijdens Litigation PR trajecten werk ik nauw samen met de juridische teams om hun ingewikkelde juridische procedures begrijpelijk te maken voor een breder publiek, zodat er niet alleen in de rechtbank maar ook in 'the court of public opinion' begrip en draagvlak ontstaat voor onze kant van het juridische verhaal.

Mediatraining

Omgang met de media

Mediatraining

Mijn mediatrainingen onderscheiden zich door mijn praktijkervaring.

De meeste mediatrainers kennen de theorie, maar hebben in de praktijk nooit zelf in de vuurlinie gestaan. Mij is de afgelopen decennia het media vuur regelmatig na aan de schenen gelegd dus ik ken het klappen van de zweep. In positieve én negatieve zin. Die kennis, expertise én ervaring staan tot uw dienst tijdens mijn unieke en praktische workshops.

Woordvoering

Vertegenwoordiging in de media

Woordvoering

Als uw woordvoerder zet ik al mijn ervaring en expertise in om uw bedrijf of organisatie te vertegenwoordigen in de media.

Als gelouterd PR-man can ik het gezicht zijn van uw bedrijf of organisatie, om te zorgen voor strategische en consistente woordvoering.

Wat ik doe

Ik zorg dat uw kant van het verhaal naar voren komt. In voor- en tegenspoed. Op de juiste momenten. Via de juiste kanalen.

En dat doe ik hoogstpersoonlijk. Door samen met u het gewenste resultaat te toetsen aan drie kernvragen: wat is uw verhaal, hoe moeten we dat vertellen, en waar moeten we dat vertellen?

Om vervolgens te zorgen dat uw kant van het verhaal ook daadwerkelijk naar voren komt. Want dat is waar het in de communicatie uiteindelijk om draait.

 
2_Wat.jpg
Directeur in talkshow

Directeur in talkshow

Mediatraining

Een directeur moet naar een landelijke talkshow om live verantwoording af te leggen over een lastig dossier.

Ik regel de afspraken met de redactie, maak een lijst van Q&A’s, en leg de directeur het vuur aan de schenen tijdens een één-op-één mediatraining op maat. Het resultaat: hij weet alle lastige vragen te pareren, en zegt na afloop: “er zat geen vraag bij die jij niet al drie keer had gesteld.”

Mediatraining

Disruptieve lancering

Disruptieve lancering

Persstrategie

Een Amerikaans technologiebedrijf wil een nieuwe controversiële dienst introduceren in Nederland.

Ik zorg voor een verhaal en een media launch waarin de maatschappelijke voordelen van de nieuwe dienst centraal staan. Het resultaat: een explosie aan publiciteit die leidt tot een gigantische groei in het aantal klanten.

Persstrategie

Artiest in de problemen

Artiest in de problemen

Crisiscommunicatie

Een artiest roept wat domme dingen in een krant. Met als gevolg: een mediastorm van verontwaardiging en een groot verlies aan boekingen.

Ik help hem razendsnel met een strategie (wat doen we wel, wat doen we niet) en een transparant verhaal om de schade te beperken. Het resultaat: de storm gaat snel liggen en de de boekingen zijn spoedig weer terug op niveau.

Crisiscommunicatie

Crisis bij farmaceut

Crisis bij farmaceut

Crisiscommunicatie

Een ogenschijnlijk klein logistiek probleem bij een farmaceut leidt tot grote onrust onder patiënten op de voorpagina van de Telegraaf.

Ik zet direct een crisisprotocol in gang. Binnen een uur gaat er een verklaring uit naar alle media. Alle stakeholders worden uitgebreid geïnformeerd. En de informatiestroom gaat door tot het probleem is opgelost. Het resultaat: de reputatieschade van de farmaceut blijft beperkt.

Crisiscommunicatie

Gemeente in de stress

Gemeente in de stress

Persstrategie

Een gemeente vreest dat een vervelend dossier tot landelijke publiciteit kan leiden.

Ik help ze met een “vlucht naar voren” strategie: we komen zelf met het dossier naar buiten. Door een betrouwbaar medium te benaderen en de journalisten goed te briefen komt het verhaal op een degelijke en controleerbare wijze naar buiten. Het resultaat: de gemeente houdt de regie in handen.

Persstrategie

Rechtszaak in spotlights

Rechtszaak in spotlights

Litigation PR

Een groep aandeelhouders voert een complexe en langdurige rechtszaak.

Ik zorg dat relevante journalisten continu bijgepraat worden. En organiseer een campagne tegen de wederpartij, waardoor ze continu achter de feiten aanlopen. Het resultaat: onze kant van het verhaal domineert.

Consulting

Hoe ik in dit vak ben gerold

Als oudste zoon van televisienieuws pionier Wibo van de Linde leerde ik vroeg dat mensen handelen op basis van perceptie in plaats van realiteit. Miljoenen mensen vormden meningen en ondernamen actie gebaseerd op zijn wekelijkse televisierubriek.

Dat leerde mij drie dingen. Eén: perceptie is realiteit. Twee: de meeste mensen onderschatten de impact van publiciteit op mens en maatschappij. En drie: het recht op een professionele verdediging geldt ook in de rechtbank der publieke opinie -- waar iedereen schuldig is tot het tegendeel bewezen is.

Ik heb de fijne kneepjes van het vak geleerd in New York van de legendarische politieke media-goeroe David Garth. Onder zijn leiding werkte ik gedurende de jaren tachtig en negentig aan de politieke campagnes van o.a. John Heinz, Arlen Specter, Ed Koch, Rudy Giuliani en Mario Cuomo.

Rond de eeuwwisseling keerde ik terug naar Nederland waar ik betrokken was bij de spraakmakende campagnes van Pim Fortuyn en Rita Verdonk. Daarna besloot ik mijn jarenlange ervaring en expertise in politiek en media in te zetten op het gebied van corporate communicatie. Mijn specialiteit is het kruispunt waar bedrijfsleven, journalistiek, politiek en beleid elkaar raken.

Voor cliënten met bijzondere uitdagingen, die mijn persoonlijke aanpak en 24/7 inzetbaarheid verkiezen boven de negen-tot-vijf mentaliteit van het gemiddelde communicatiebureau.

Contact

k.vandelinde@press-strategies.nl
+31 (0)6 2279 8118

4_Contact.jpg