Werkwijze

WerkwijzeAls u mij inschakelt, krijgt u een ervaren strategische partner die zich persoonlijk ontfermt over alle aspecten van uw public relations. Door uw bedrijf of organisatie te bestuderen vanuit een journalistiek én politiek perspectief, op zoek naar zowel goed nieuws (authentieke verhalen die uw reputatie versterken) als slecht nieuws (zaken die uw reputatie kunnen schaden). En u vervolgens adviseert over drie kernvragen: wat is uw verhaal, hoe vertelt u dat, en waar vertelt u dat? Dit vereist een lange termijn aanpak – in het algemeen tussen de zes maanden en meerdere jaren – waarin we beleidsmatig een public relations strategie ontwikkelen en uitvoeren om uw verhaal goed en consistent te vertellen in relevante media.

Ik werk exclusief voor een beperkt aantal nationale en internationale cliënten, die hierdoor mijn volledige en persoonlijke aandacht krijgen – desnoods 24/7. Dus geen assistenten of accountmanagers, maar een persoonlijke en intensieve samenwerking waarin we gezamenlijk op zoek gaan naar de beste aanpak. Ik heb meer dan dertig jaar ervaring in binnen- en buitenland, en beschik over een omvangrijk journalistiek en politiek netwerk. Waar nodig maak ik gebruik van mijn uitgebreid netwerk van communicatiebedrijven en professionals.

Mijn dienstverlening omvat onder andere de volgende activiteiten:

  • Adviseren over de publieke gevolgen van strategische beslissingen, beleidskeuzes en communicatie activiteiten op alle niveaus;
  • Analyseren en interpreteren van de publieke opinie als het gaat om ontwikkelingen die de bedrijfsvoering kunnen raken op de korte of lange termijn;
  • Onderzoeken, analyseren en plannen van public relations activiteiten die publiek begrip van de bedrijfsvoering van mijn cliënten verbeteren;
  • Ontwikkelen van specifieke strategieën en tactieken om politiek beleid te beïnvloeden;
  • Schrijven van persberichten, speeches, position papers, opinieartikelen, blog posts en andere stukken om de juiste boodschappen en verhalen in het publieke domein te brengen;
  • Management en woordvoerders ondersteunen bij het opbouwen van relaties met belangrijke journalisten;
  • Coachen en trainen van management en woordvoerders in de omgang met de media;
  • Pitchen van nieuwsverhalen en interviews bij relevante media;
  • Organiseren van persconferenties en persevenementen;
  • Produceren van infographics en bedrijfsfilms;
  • Ontwikkelen en managen van crisiscommunicatie trajecten.