StrategyTranslator

Kunt u de kern van uw strategie in een paar zinnen uitleggen? En zo ja, kunnen uw medewerkers dat ook? Bedrijfsstrategieën zijn vaak enorm technisch en ingewikkeld. Als persstrateeg is het mijn taak de bedrijfsstrategieën van mijn cliënten inzichtelijk te maken voor — vaak kritische — journalisten. Dat betekent dat we de strategie eerst moeten vertalen in een aansprekend corporate verhaal.

Hiervoor heb ik met een collegabureau een effectief concept ontwikkeld: de StrategyTranslator. Dat is een concept waarbij we middels vijf interactieve werksessies van maximaal twee uren per sessie uw strategie optimaliseren én vertalen in een inspirerend en begrijpelijk corporate verhaal.

De opbrengst is niet alleen bruikbaar voor externe communicatie maar ook voor interne communicatie. Want een strategie die door iedereen begrepen wordt zorgt dat alle medewerkers een gecoördineerde bijdrage kunnen leveren aan de bottom line. De StrategyTranslator maakt uw medewerkers effectiever en productiever. Omdat het een kraakhelder strategisch statement oplevert dat iedere medewerker kan gebruiken als individuele toetssteen voor het dagelijks handelen.

Want dat is waar een strategie uiteindelijk voor bedoeld is.