Persberichtenwijzer

PersberichtenwijzerDagelijks ontvangen journalisten vele honderden persberichten over van alles en nog wat: een nieuw wasmiddel, strenger parkeerbeleid, of de jaarcijfers van een multinational. Zeker 80 procent van deze persberichten belandt in de prullebak van de journalist. Waarom haalt het ene persbericht het nieuws wel en het andere niet?

Het antwoord vindt u in “De Persberichtenwijzer’. Een uitstekend boek dat laat zien welk nieuws de aandacht trekt van journalisten en wat dat betekent voor voorlichters bij bedrijven en overheden. Het boek gaat niet alleen in op strategische keuzes (zoals mediaselectie en timing), maar ook op de praktische uitwerking (opbouw, stijl en verzending). Vele praktijkvoorbeelden en checklists behandelen het persbericht van kop tot noot. Ze helpen u uw nieuws glashelder en geloofwaardig over te brengen, zodat u meer vat krijgt op wat er in de media verschijnt.

De Persberichtenwijzer richt zich op een breed publiek: het boek is zowel een handleiding voor wie voor het eerst een persbericht opstelt als een naslagwerk voor ervaren persvoorlichters en communicatieadviseurs.